![]() |
|||||||||||||
kierunek.Budapeszt_Warszawa.taniec / grudzień 2006 |
|||||||||||||
Ildikó Mándy - choreograf, reżyser, nauczyciel tańca i tancerka. Pracuje nad kreacją okrutnego dokładnego sposobu reprezentowania zachowań międzyludzkich. Jej styl to techniczny dźwięk podczas emocjonalnego nakręcenia. Do jej wszechstronnej kariery zaliczyć można także aktorstwo, taniec i choreografię. Mándy rozpoczęła trening od gimnastyki i następnie wstąpiła do szkoły mimu i tańca. Zakończyła swój trening taneczny contact improwizacją i szkoliła się u wielu istotnych postaci "nowej sceny tańca" Steve Paxton i Mark Tompkins. Prowadzi eksperymentalne warsztaty zarówno na Węgrzech jaki poza granicami, jako nauczyciel tańca współczesnego i contact improwizacji w Hungarian Dance Academy. Mándy bada naturę ciała i tańca, relację uporządkowanych ruchów, improwizacji i fizycznego ryzyka w przestrzeni i czasie. Jej debiut choregoraficzny "Blue Monday" został zrealizowany dla Artus Theatre, choreografia została później nagrodzona nagrodą "The Best Alternative Performance" przez krytyków tańca z Budapesztu. Współpracuje od dłuższego czasu z Central-Europe Dance Theatre i Duna Art Ensemble i realizuje choreografie dla Budapest Dance Theatre i One More Movement Theatre. Pracowała również z teatrami poza granicami Węgier jako tancerka i choreograf i jako członek Artur Theatre. W 1999 r. założyła własną grupę Ildikó Mándy Company. Jej pierwsze przedstawienie teatralne dance-visual Pt.: "XYZ" otrzymało nagrodę "dla najlepszego twórcy" podczas II Festiwalu Sztuki Współczesnej w Veszprém. W 2003 r. została uznana przez węgierski rząd nagrodą Harangozó Gyula za całokształt pracy artystycznej choreografa i tancerki. Jej prace mogą być scharakteryzowane jako okrutna, dokładna reprezentacja relacji ludzkich i ich emocji; od zawsze interesuje ją łączenie współczesnych technicznych osiągnięć z procesem twórczym . |
11 grudnia 2006 r. /poniedziałek/, godz. 20.00
|
||||||||||||
![]() |
Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa, eferte_Fundacja Rozwoju Tańca, Instytut Węgierski, NKA, Ministerstwo Kultury w Budapeszcie, Orkesztika Foundation i Miasto Stołeczne Warszawa - Dzielnica Mokotów zapraszają na występ gościnny Ildikó Mándy Company z Budapesztu w przedstawieniu pt.: "Thanatophobia" /horror śmierci/. Występy są zorganizowane w ramach dwóch programów koordynowanych przez Annę Piotrowską: "kierunek.Budapeszt_Warszawa.taniec" i "eferte_3.Laboratorium Choreografii / 2006". "Nie ma żadnych złudzeń, co do kwestii śmierci, ale czasem zastanawiam się jaki kształt ona przybierze. Mam wrażenie, że szybka śmierc jest dobra. Jednakże najczęściej zdarza mi się myśleć o powolnej śmierci, w której procesie znajdzie się czas na to, by spojrzeć w przeszłość ten ostatni raz za życia. Ale czy będziemy mieli siłę, by śmiać się w takim momencie? " /Luis Bunuel/ tancerze: Ildikó Bodor, Gabriella Máthé, Zsófia Nemes, Béla Stubnya wiatło: Ferenc Payer kostiumy: Kriszta Csaba make-up: Júlia Nemeskéri zdjęcia i z-ca reżysera: Gábor Dusa scenografia, choreografia i reżyseria: Ildikó Mándy
|
||||||||||||
kierunek.Budapeszt_Warszawa.taniec / wrzesień 2006 |
|||||||||||||
30 września - 1 października 2006 r. Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa Al. Niepodległości 141
program : 30 września 2006 r. (sobota ) 11.00 - 13.00 warsztaty József Hámor, sala 611
19.00 wieczór tańca współczesnego, węgierscy goście: Anna Réti "Inside out", Csilla Nagy i József Hámor "Monomania"
1 października 2006 r. (niedziela) 11.00 - 13.00 warsztaty József Hámor, sala 611
WARSZTATY József Hámor uczęszczał do Hungarian Dance Academy w Budapeszcie na kierunku Węgierski Taniec Ludowy. Techniki tańca współczesnego uczy od 5 lat. Obecnie pracuje w Budapest Dance School i w Trafó- House of Contemporary Arts. Pracuje dla kilku zawodowych teatrów tańca Bozsik Ywette Co., PR Evolution Co., Szeged Contemporary Dance Co. W swojej technice bazuje na rytmie, dynamice i technice tańca modern (Cunningham, Limon). |
Anna Réti "Inside out" Absolwentka Rotterdam Dance Academy urodzona w Budapeszcie w 1979 r. Była tancerką w Galili Dance and Conny Janssen Danst w Holandii. Obecnie jest niezależną tancerką i choreografem. Podczas 10 Międzynarodowego Festiwalu Solo-Tanz-Theater Festival w Stuttgarcie Anna zdobyła pierwszą nagrodę jako tancerka i drugą nagrodę za choreografię za przedstawienie "Inside Out", które zostanie pokazane w Warszawie na przełomie września i października 2006 r. Hámor József, Nagy Csilla "Monomania" choreografia: Nagy Csilla występują: Hámor József, Nagy Csilla muzyka: Miguel Bose, 2046 (részlet) światła: Vajda Máté czas: 18 min Klasyczna realcja Kobieta - Mężczyzna Monologi w związku, dwa charaktery nigdy się nie spotykają na scenie. Oczarowani, urzeczeni, obydwoje z przedmiotami, które próbują przestawiać w nieprzestwawialne... przedstawienie wsparte przez: NKA, Új Előadóművészeti Alapítvány, Műhely Alapítvány, Orkesztika Alapítvány Csilla Nagy (1981) Absolwentka Szkoły Baletowej, obecnie studentka Hungarian Dance Academy na kierunku nauczyciel tańca modern. Stypendystka danceWEB Europe 2006 r. - stypendium przyznawane przez ImPulzTanz Festival w Wiedniu. Autorka choreografii: "Monomania", "Trioon", "Fixed fixation", "Blű" (choreografia była przedstawiana w finale Solo-Tanz-Theater Festival w Stuttgarcie). Jako niezależny tancerz współpracowała z Off Company, Budapest; Szeged Contemporary Dance Company, Szeged; Budapest Dance Theater, Budapest; Miskolc Dance Theater, Miskolc. Jako nauczyciel prowadzi profesjonalny trening dla tancerzy MU Terminal Company w Budapeszcie i prowadzi zajęcia wakacyjne dla dzieci cygańskich w Budapeszcie. |
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
KLUB DOWÓDZTWA GARNIZONU WARSZAWA, eferte_FUNDACJA ROZWOJU TAŃCA, INSTYTUT WĘGIERSKI, DZIELNICA MOKOTÓW Miasta Stołecznego Warszawa
|
|||||||||||||
kierunek.Budapeszt_Warszawa.taniec / 2005
Dom Wojska Polskiego, Fundacja Rozwoju Tańca, Orchestica Foundation, Instytut Węgierski i Parafia św. Barbary zapraszają na kierunek.Budapeszt_Warszawa.taniec, czyli na wieczory tańca współczesnego z gośćmi z Węgier i Teatrem Tańca Dystans DWP. W listoapdzie wystąpią One More Movement Theatre i niezależne solowe tancerki z Budapesztu, finalistki MIędzynarodowego Festiwalu "Solo and Duo Dance Festival 2005", organizowanego od 6 lat przez Orchestica Foundation (Orkesztika Alapítvány) w Budapeszcie. http://www.mozdulatmuveszet.hu/
|
|
||||||||||||
P R O G R A M | |||||||||||||
4 listopada 2005 r. Hungarian Art of Movement Company (Még 1 Mozdulatszínház): "Ritus" |
Koścół św Barbary, ul. E. Plater godz. 19.00 wstęp wolny
|
|
|||||||||||
5 listopada 2005 r.
Hungarian Art of Movement Company (Még 1 Mozdulatszínház): "Without Wings" reżyseria i choreografia: Márk Fenyves, István Pálosi taniec: Ildikó Bacskai, István Pálosi taniec w filmie : Márk Fenyves scenografia: F.O.M. muzyka: Péter Mátrai video: Szilvia Ruszev, Dessimira Gavrilova The Best of Solo Dance International Festival 2005: choreografia i wykonanie: Virág Dezső - bez tytułu choreografia i wykonanie: Csilla Nagy - "Blű" choreografia i wykonanie: Anna Réti - "Dumpling in my throat" choreografia i wykonanie: Anna Piotrowska - "n_nieporuszone" SUCCUBUS w choreografii "Hybryda" - Magdalena Radłowska i Paulina Święcańska |
Scena Prezentacji DWP DOM WOJSKA POLSKIEGO Al. Niepodległości 141 Warszawa, (metro Racławicka) godz. 19.00 wstęp wolny
|
|
|||||||||||
6 listopada 2005 r. warsztaty taneczne poprowadzą: Márk Fenyves, István Pálosi
|
Dom Wojska Polskiego godz. 11.00 - 14.00 sala 611 |
|
|||||||||||
Hungarian Art of Movement Company (HAMC) został stworzony we wrześniu 1995 r. (tak samo jak Teatr Tańca Dystans DWP - obydwa teatry świętują w tym roku 10-cio lecie pracy artystycznej). Dyrektorzy teatru to Mark Fenyves i Istvan Palosi. Teatr czerpie dużo z tradycji węgierskiego tańca modern, nie mniej jednak przenika ze współczesnym myśleniem o tańcu. To powoduje unikalny styl pomiędzy klasycznym a współczesnym ujęciem tańca. Grupa autentycznie reprezentuje prawie stuletnią tradycję węgierskiego tańca modern ("art of movement"). Pomimo iż tego rodzaju szkoły tańca były zakładane po 1948 r. w tej chwili przeżywają renesans. To jest jedyny teatr, który konsekwentnie i w sposób praktyczny dąży do zdobywania i przekształcania tych tradycji. Praca Hungarian Art of Movement Company jest wspierana przez poważną teoretyczną i badawczą organizację - Fundację Orchestica - która pielęgnuje dziedzictwo Valeri Dienes (teorię ruchu i artystyczną pracę). Członkowie teatru uczyli się od starszych mistrzów Sára Berczik, Éva E. Kovács, Gedeon Dienes, Ágnes Szöllősi, Judit Kármán, którzy byli aktywnymi uczestnikami początków węgierskiego tańca modern. Są pokoleniem współczesnym i kreatywnym, ich sposób to zwyczajnie praca reprodukcyjna, która jest kontynuacją pracy pomiędzy przeszłością a przyszłością. Ich głównym celem jest zachowanie tradycji węgierskiego tańca modern, nazwanego "art of movement" i kontynuowanie nauczania względem oczekiwań współczesnych ludzi.
|