powrót | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kierunek.(EUROPA_WARSZAWA).taniec / 2007 direction.(EUROPA_WARSAW).DANCE / 2007 cykl warsztatów z europejskimi artystami-pedagogami
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mecenat: Miasto Stołeczne Warszawa organizator: Fundacja Rozwoju Tańca partnerzy: Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa Instytut Węgierski w Warszawie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kierunek.(Wiedeń_Warszawa).taniec |
Georg Blaschke / 20-24 sierpnia 2007 r. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rodził się w Wiedniu, w 1965 roku. Studiował matematykę, psychologię i filozofię w Wiedniu. Tańca uczył się w Wiedniu, Salzburgu i Paryżu, a aktorstwo, improwizację, pantomimę i yogę w Wiedniu, we Francji i Włoszech. Pracuje jako nauczyciel tańca współczesnego, fizycznego, yogi w Wiedniu (Tanzquartier Vienna, Tanzpool Vienna, studio Margit Manhardt), na the Int'l Dance Weeks of Salzburg oraz w Rzymie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kierunek.(Bratysława_Warszawa).taniec | Eva Lackova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Urodziła się na Słowacji, ale od kilku lat związana jest z Polską. Absolwentka Konserwatorium Tanecznego oraz Wyższej Szkoły Sztuk Muzycznych w Bratysławie. Tancerka, instruktorka. Pracowała w Słowackim Teatrze Narodowym w Bratysławie w Operze Narodowej w Pradze - gdzie występowała jako solistka w zespole Pavla Smoka. Współpracowała z Seefestspiele Morbisch, brała udział w niezależnym projekcie tanecznym - współpraca z S. Sandroni przy projekcie spektaklu SUSPICIOUS LOVE. Brała udział w wielu warsztatach tanecznych m.in. w Szwajcarii i Austrii. Prowadziła zajecia na Słowacji, w Czechach, Austrii, Niemczech oraz w Polsce. Od 2004 związana ze Śląskim Teatrem Tańca, gdzie występuje jako tancerka zespołu Jacka Łumińskiego. Brała udział w spektaklach w choreografii Jacka Łumińskiego: Na końcu tęczy, Sen Świętego - Czar Zwyczajnych Dni, Poza Światem, Reakcja Chemiczna. Występowała w Kanadzie Indiach, Portugalii, Niemczech, Litwie, Rosji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kierunek.(Berlin_Warszawa).taniec | Jenny Haack | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Choreograf, performer, mediaartysta i nauczycielka, mieszka i pracuje w Berlinie. Specjalizuje się w new dance, kontaktimprowizacji, performingu i video. 2-6 pażdziernika 2007 wtorek 10 -14 (DK Włochy, ul. 1-go Sierpnia 36a, Warszawa) środa 10 - 14 (Klub DGW, Al. Niepodległości 141a,Warszawa) czwartek 10 - 14 (DK Włochy, ul. 1-go Sierpnia 36a, Warszawa) piątek 12 - 16 (DK Włochy, ul. 1-go Sierpnia 36a, Warszawa) sobota 9 -13 (Klub DGW, Al. Niepodległości 141a,Warszawa), 12.30 pokaz pracy warsztatowej |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kierunek.(Budapest_Warszawa).taniec | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ildiko Mandy | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ildikó Mándy - choreograf, reżyser, nauczyciel tańca i tancerka. Pracuje nad kreacją okrutnego dokładnego sposobu reprezentowania zachowań międzyludzkich. Jej styl to techniczny dźwiękiem podczas emocjonalnego nakręcenia. Do jej wszechstronnej kariery zaliczyć można także aktorstwo, taniec i choreografię. Mándy rozpoczęła trening od gimnastyki i następnie wstąpiła do szkoły mimu I tańca. Zakończyła swój trening taneczny contact improwizacją i szkoliła się u wielu istotnych postaci "nowej sceny tańca" Steve Paxton i Marka Tompkins. Prowadzi eksperymentalne warsztaty zarówno na Węgrzech jaki poza granicami, jako nauczyciel tańca współczesnego i contact improwizacji w Hungarian Dance Academy, Mándy bada naturę ciała i tańca, relację uporządkowanych ruchów, improwizacji i fizycznego ryzyka w przestrzeni i czasie. Jej debiut choregoraficzny "Blue Monday" został zrealizowany dla Artus Theatre, choreografia została póżniej nagrodzona nagrodą "The Best Alternative Performance" przez krytyków tańca z Budapesztu. Współpracuje od dłuższego czasu z Central-Europe Dance Theatre i Duna Art Ensemble i realizuje choreografie dla Budapest Dance Theatre i One More Movement Theatre. Pracowała również z teatrami poza granicami Węgier jako tancerka i choreograf i jako członek Artur Theatre. W 1999 r. założyła własną grupę Ildikó Mándy Company. Jej pierwsze przedstawienie teatralne dance-visual Pt.: "XYZ" otrzymało nagrodę "dla najlepszego twórcy" podczas II Festiwalu Sztuki Współczesnej w Veszprém. W 2003 r. została uznana przez węgierski rząd nagrodą Harangozó Gyula za całokształt pracy artystycznej jako choreograf i tancerka. Jej prace mogą być scharakteryzowane jako okrutną, dokładną reprezentacja relacji ludzkich i ich emocji; od zawsze interesuje ją łączenie współczesnych technicznych osiągnięć z procesem twórczym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Istvan Palosi | Mark Fernves | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tancerz, choreograf, pedagog,organizator, urodzony 1 listopada 1971. Swoją karierę tancerza rozpoczął w dziecięcym zespole w Vasas Dance Club, a kontynuował jako dziecięcy solista w Erkel Theater. W latach 1982-91 studiował na Hungarian Dance Academy (National Ballet Institute) ; w 1995 stypendysta MAPA ( Moving Academy for Performing Arts). Studiował w Folkwang Hochschule in Essen (1997-1998) pod kierunkiem J. Cebron, Malou Airaudo, Á. Pallai, jak również na wydziale Pedagogiki Tańca Modern w Hungarian Dance Academy (2001-2005). Modernu uczył się od Katalin Lőrinc, Évy Gálik, Ákos Hargitai, orchestics (ogólny system ruchu i zachowań) od Márii Tatai, Márka Fenyves, teatru ruchu od Sáry Berczik, Évy E. Kovács, Judit Kármán, Ágnes Szöllősi and Dr. Gedeona Dienes. Istvan uczy baletu i sztuki ruchu na Węgrzech i zagranicą, m.in. MMKE - Hungarian Movement Culture Society, CEU - Central European University, HIETE (Hajnal Imre Medical University), PTE (University of Pécs), Moscow, Warsaw, Duncan Center Conservatory, Prague, od 2002 regularnie w SOTE-EFK (Semmelweis University - Faculty of Physical Education and Sports Sciences). W latach 1994-95 był tancerzem Orchestics Movement Theater, gdzie spotkał się ze sztuką ruchu; aby teatr zachować i rozwijać założył razem z Márkiem Fenyves Duncan-Dienes Orchestics School (1997), Art of Movement Studio (2001) i Hungarian Art of Movement Company z 1 More Movement Theater (1995), którego jest dyrektorem i liderem.Od 1999 jako organizator odpowiada za wszystkie programy Orchestics Foundation. |
Artysta form ruchu, choreograf, artysta wizualny. Ukończył kurs Ruchu Estetycznego w węgierskim Movement Culture Society w 1997. W 1998 otrzymał dyplom na University of Applied Arts na Węgrzech. Od 2001 studiował Pedagogikę Tańca Współczesnego na Hungarian Dance Academy. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym Duncan - Dienes School (1997) i Hungarian Art of Movement Company (1995). Jest prezydentem kuratorium w Orchestics Foundation, a od 2004 również prezydentem Hungarian Dance Sciences Association. Uczył się m.in od Márii Tatai, Évy Gálik, Sáry P. Berczik, Évy E. Kovács, Ágnes Szöllősi, Judit Kármán, Dr. Gedeon Dienes, Viktora Fülöp i Dóry Kolozsvári. Od 1992 regularnie występuje na scenie i tworzy choreografie. W 1993 założył zespół o nazwie Cro-Art Occasional. Był członkiem Grupy "Orkesztika" a następnie (1993-95) Teatru Tańca "Orkesztika". Pojawiał się również w spektaklach Decadance Company i Pop-Corn (1996-97). Od 1993 nauczał sztuki ruchu w oparciu o system Duncan-Dienes (orkesztika). Od 1996 wraz z Gedeonem Dienes bada dziedzictwo Valery Dienes. Od 1987 jest wystawcą.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gábor Dusa - fotograf |
His first pictures were published in 1990. In 1993 he earned a degree in photography. In 1993-94 he completed a course in press photography at MÚOSZ György Bálint School of Journalism. Currently he is photographing theatrical and dance performances and work freelancer for several hungarian magazines and newspapers. There is no hungarian dance company which haven't been photographed by him. Folk dance, ballet, contemporary dance is also on the palette. __________________________________________________________ 27 pictures from the last 3 years of Solo-Duo Festival |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marta Ladjanski / 20 - 25 października 2007 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Márta Ladjánszki współzałożycielka Teatru Tańca Współczesnego KOMPmANIA (1996 r.). Márta Ladjánszki - współzałożycielka Teatru Tańca Współczesnego KOMPmANIA (1996 r.). Posiada edukację w zakresie baletu klasycznego, gimnastyki na przyrządach, tańca jazz i modern na Węgrzech i w Wiedniu. Do 2002 r. Była tancerką i współtwórcą spektakli KOMPmANII, jak również własnych prac w ramach różnych, głównie węgierskich projektów. Pracowała z takimi choreografami i tancerzami węgierskimi, jak: Gyula Berger, Katalin Juhasz, Katalin Balla, Reka Szabo, Aniko Juhasz, Viki Seregi, Adrienn Hod, Laszlo Hudi, Joe Alegado, Gyorgy Arvai, oraz z zespołami muzycznymi na koncertach tańca improwizowanego, inspirowanych przestrzeniami muzealnymi i prezentowanymi w nich dziełami sztuki (("Wonder", "Cage", "Amorphous Mermaid"). Z dwoma muzykami z tej grupy współpracuje regularnie, z Adamem Javorka, który ostatnimi laty jest kompozytorem Marty, oraz z Zsoltem Varga. W 2000 r. rozpoczeła karierę solową i choreograficzną. W 2001 r. została zaproszona do L1 Stowarzyszenia Niezależnych Tancerzy, stworzonego w Budapeszcie przez siedmiu tancerzy i choreografów, którzy pracują razem nad stworzeniem własnego miejsca, Laboratorium Tanecznego L1 (L1DanceLab), by tworzyć, uczyć przez cały rok i współpracować między sobą i z innymi artystami. Nagrody: 2000 I Solo Dance Festival w Budapeszcie: I nagroda za "One", III Contemporary Dance Festival w Veszprem: Najlepszy Tancerz /Performer - "Romance". 2001 II Solo Dance Festival - Budapest: III nagroda za "Stretching Thighs", VII Alternative Theatre Festival w Budapeszcie: Nagroda Najlepszego Tancerza - "Amorphous Mermaid", "Chosen", "Atjarok". 2002 VIII Alternative Theatre Festival w Budapeszcie: I nagroda za "What Sort of Tenderness" i "Je'taime". 2003 stypendystka danceWeb Wiedeń, artist in residence - TQW Wiedeń, Nagroda Viktora Fülöp - Budapeszt. 2004 Najlepszy Współczesny Choreograf - Prague Jarmila Jerabkova. 2005 CECArtsLink residency - USA. 2006 Nagroda specjalna na I Budapest Fringe Festival (Budapesztański Festiwal Na Krawędzi), Najlepszy Współczesny Choreograf - Prague Jarmila Jerabkova. 2007 II nagroda za "sisterhood" na Belgrade Miniatur Festival (Festiwal Małych Form w Belgradzie), Nagroda specjalna na II Budapest Fringe Festival (Budapesztański Festiwal Na Krawędzi), W kategorii: najlepszy spektakl - Budapeszt.
|
fot. Marton Jedlicska
25 października 2007 zapraszamy na występ Márty Ladjánszki Marta Ladjanski: Milczący Świadek Dlaczego jestem smutna, d laczego czuję się samotna, d laczego czekam i d laczego wciąż wierzę? dlaczego wciąż tańczę, dlaczego popełniam błędy, dlaczego cierpię, i dlaczego myślę, że to wszystko czyni moje życie artysty bogatszym? Dlaczego lubię czuć twoje ciało, dlaczego lubie je smakować, dlaczego zawsze szukam twoich oczu? Dlaczego wszystko jest takie ważne, dlaczego śnię, i dlaczego nienawidzę całej tej sytuacji jaka jest? Dlaczego wciąż tu jestem, i dlaczego umieram? Jeśli istnieje koniec, czego - do cholery - się boję. d laczego nie potrafię zaakceptować tego, co się przydarza i jak się przydarza. why?
Koncepcja: Márta Ladjánszki Twórca/choreograf: Márta Ladjánszki, Ádám Jávorka, Zsolt Varga Światła: Pelle Zoltán Wsparcie: L1 Independent Dancers' Partnership, OKM, NKA, Bakelit M.A.C., port.hu, táncélet.hu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Domenico Castaldo / 27 - 30 października 2007 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Domenico Castaldo |
(ur. 1970) Studiował teatr klasyczny od 1991 w szkole teatralnej Teatro Stabile w Turynie prowadzonej przez Luca Ronconi. Od 1994 do 1995 pracował w teatrze poszukującym Laboratorio Teatro Settimo kierowanego przez Gabriele Vacis. Tam napisał, wyreżyserował i zagrał swoje pierwsze spektakle z dziedziny teatru narracyjnego. Od 1995 do 1996 pracował w Workcenter of Richards and Grotowski, po którym to doświadczeniu otworzył w 1996 w Turynie Laboratorio permanente di ricerca sull'arte dell'attore (Laboratorium poszukiwań w sztuce aktora). Od 1996 śpiewa i jest kompozytorem musicalowego zespołu Rosso Rustico Amaro Trio. Od 1997 prowadzi warsztaty aktorskie dla różnych zespołów, szkół teatralnych, uniwersytetów w kraju i zagranicą. Domenico jest specjalistą od pracy z ciałem w grze aktorskiej, śpiewie i komponowaniu pieśni przez grupę, reżyserowaniu spektakli i wydarzeń teatralnych. Pomaga rozwijać umiejętności aktorskie, zarówno w długim procesie w ramach 3-4 letniej nauki, jak i krótkich warsztatów. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kierunek.(Moskwa_Warszawa). taniec | Evgeny Kulagin / Ivan Estegneev / 5 - 10 listopada 2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Evgeny Kulagin i Ivan Estegneev spotkali się na Festiwalu "Open Look" w 2001. Po kilkakrotnym wspólnym uczestniczeniu w projektach w Saint Petersburgu, przenieśli się do Kostromy i założyli szkołę i zespół Dialogue Dance. Początki eksperymentów twórczych, które ukształtowały ich repertuar przypadaja na jesień 2002. Dialog w każdym tego słowa znaczeniu - zawodowy, osobisty, pozawerbalny- pozostał głównym celem i sensem ich pracy. Wszystkie spektakle zespołu zostały stworzone jako pewna forma konwersacji pomiędzy Evgenim Kulaginem i Ivanem Estegneevem. Co więcej, fakt, iż praktycznie każdy z nich żyje i działa osobno, włączając w to m.in. pracę w Kostroma Drama Theatre, czyni dialog ten bardziej twórczym i wielobarwnym. Dialogue Dance Company jest stałą grupą twórczą współpracującą także z innymi choreografami, tancerzami, zapraszającą projektantów i reżyserów teatralnych, fotografów i twórców sztuk wizualnych, by współtworzyli wraz z nimi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
eferte_koordynator: Anna Kruk, tel. +48 880 422 264, krukakruczek@gmail.com |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|