programy fundacji aktualności mufmi teatr tańca anna piotrowska kontakt fundacja partnerzy

 

Piękne w tańcu współczesnym jest to, wbrew klasycznemu myśleniu, że nigdy nie jest na niego za późno. Warto rozwijać swoją osobowość poprzez ruch. Doświadczać uwalniania emocji i wyobraźni. Kreować ruch, dopasowywać się do przestrzeni, bawić się abstrakcją i absurdem - to jest przygoda.

zapraszam Anna Piotrowska

 

  • Tancerka, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego
  • Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca_eferte (2003)
  • Założycielka "mufmi teatr tańca" / Teatru Tańca Dystans w Warszawie (1995), który działa przy Klubie Dowództwa Garnizonu Warszawa
  • Kurs instruktorski tańca współczesnego w Krakowie
  • Prywatna Wyższa Szkoła Businessu i Administracji (Warszawa) - studia magisterskie - kierunek zarządzania
  • Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna (Warszawa) - studia licencjackie
  • Państwowa Szkoła Stenotypii i Stenografii (Warszawa)
  • Laureatka Solo and Duo Dance Festival (Budapeszt 2005 i 2006)
  • Stypendystka "British Council Awards 2004 - Young Polish Arts Entrepreneur", Mobile Academy 2006
  • Producent przedstawienia Theatregroup TRAVA - Berlin "2MORELESS"
  • członek Prezydium Komisji ds. Tańca przy Biurze Kultury m. st. Warszawa

pomysłodawca i koordynator:

  • wieczorów tanecznych Teatru Tańca Dystans DWP / mufmi teatr tańca
  • Ogólnopolskiego Festiwalu Tańca Współczesnego PolemiQi (VI edycja w tym roku)
  • Warszawskiego Wieczoru Tańca Współczesnego kierunek.(0-22).taniec
  • polskiej edycji Międzynarodowego Festiwalu "Solo & Duo Dance Festival" w Budapeszcie
  • warsztatów choreograficznych "eferte_LABORATORIUM CHOREOGRAFII"
  • letnich warsztatów tanecznych na Kaszubach
  • programu "British 4 Polish Dance - kierunek.Londyn_Warszawa"
  • "kierunku.Budapeszt_Warszawa.taniec"
  • "ATAKU PRZESTRZENI" - warsztaty i improwizacje w różnych przestrzeniach architektonicznych
  • Konkursu fotograficznego "Atak przestrzeni w obiektywie"
  • Artystycznego Projektu APart - studium choreografii apart (ang. osobno, oddalone od siebie, niezależnie, odrębnie, ekstra, bok). Pierwsza choreografia APart - "de CAKE" powstała w Oddziale Zielona Góra, czyli we współpracy z Piotrem Soroką i Jackiem Niepsujewiczem.
  • autorski program edukacyjny "proces_Łana" uruchomiony w 2008 r. w Folwarku w Warszawie ("Słonina" - Aleksandra Zdunek, "Czekoholiczka" Olga Szypulska, "biogram everyegg" Joanna Federowicz, "Tożsamość B." Mirela Baciak)
  • warsztaty z kompozycji tańca na Akademii Muzycznej w Łodzi, "Letnia Akcja Teatralna - Warszawa", Przegląd Zespołów Tanecznych - Bydgoszcz, warsztaty w Zielonej Górze, Borowym Młynie
  • Juror Doliny Kreatywnej, TVP2, w dziedzinie tańca i animacji kulturalnej
  • Juror Przeglądów Tańca i Twórczości Dziecięcej (Bydgoszcz, Grudziądz) 
  • gość festiwalu Gramigna Festival 07 w Palermo
  • gość International Poesifestival 07 w Sztokholmie
  • gość Nu Dance Fest 07/08 w Bratysławie
  • współpraca z reżyserem teatralnym Pawłem Kamzą - "Eine kleine" (T. Współczesny, Szczecin), "Wyzwolenie" (T. Łaźnia Nowa, Kraków), "Fotografie" (T. Modrzejewskiej, Legnica).
  • gość programu APAP VI advancing performing arts project

 

 
autorka, reżyser i choreograf przedstawień:

tytuł  
rodzaj
1. Gdybym była  
dystans

2.

Linia  
dystans

3.

Po naszemu  
dystans

4.

Wybieg...ły  
dystans

5.

Dzieci = aki  
dystans

6.

Maciejka  
solo

7.

Wyjście przed Wejściem  
solo- współautorka

8.

Głowoteka  
dystans

9.

Romcia i Julek  
duet

10.

Roztańczona bajka  
dla dzieci

11.

U cioci na imieninach  
dystans

12.

Kolacja we dwoje  
duet

13.

W sieci  
dystans

14.

OdCZEPINY  
dystans

15.

Portrety niepamięci  
solo

16.

Świnki trzy  
dla dzieci

17.

Dramat baronostwa  
eferte_produkcje

18.

Szafosza  
dystans

19.

Żeżreline  
współautorka

20.

n_nieporuszone  
solo

21.

misja_ka  
solo

22.

w czerni  
solo

23.

przestrzeń_inspiracja  
mufmi teatr tańca

24.

Gemini  
duet_Anna Piotrowska i Patrycja Dońska

25.

Cztery róże dla Lucienne  
mufmi teatr tańca

26.

Brzechwa_ruszony (dla dzieci)  
mufmi teatr tańca

27.

de CAKE /APart/  
duet_Jacek Niepsujewicz i Piotr Soroka

28.

Pajace  
mufmi teatr tańca

29.

Caffe Klatschen  
solo

30.

moja twarz_moja śmierć  
duet_Patrycja Dońska i Weronika Pelczyńska

31.

GEMINI_after  
duet_Anna Piotrowska i Patrycja Dońska

32.

papa papu  
duet_Anna Białecka i Wacław Gaworczyk

33.

6 / 9  
choregfafia dla Polskiego Teatru Tańca

34.

farfalla  
choregfafia dla Polskiego Teatru Tańca

35.

CoCo_Klimt  
solo_Eva Lackova

36.

Bóg 8 Dnia  
mufmi teatr tańca

37.

reżyseria ruchu "Eine kleine"  
reż. P. Kamza / Teatr Współczesny w Szczecinie

38.

reżyseria ruchu "Wyzwolenie"  
reż. P. Kamza / Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie

39.

reżyseria ruchu "Pobłąkanie"  
Teatr K3 Białystok
40. apap VI   apap_polish team
41. Usługi płatne, czyli cała Polska plecie dzieciom... m mufmi
42. mufmi_spicz   mufmi
43. reżyseria ruchu "Fotografie"   reż. P. Kamza / Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy / wyróżnienie IV Festiwalu Sztuk Współczesnych R@Port w Gdyni 2009
44.

Słonina

  solo Aleksandra Zdunek w ramach "procesu_Łana "
45. walk_2_corner   duet Art of Movement Theatre z Budapestu

Torres Vedras_diary

apap VI_my activity in art of survival

 

Fenomen twórczości Anny Piotrowskiej jest ściśle związany z postawą, jaką reprezentuje wobec sztuki tańca współczesnego. Nie jest to tylko działanie całą szeroką gamą środków tańca współczesnego, przede wszytkim bowiem jest to wyjście poza znane i wypracowane metody pracy z tworzywem tańca. Z jednej strony, jako widzowie zanurzamy się w świat stały i organiczny, z drugiej natomiast otwieramy się na nowe doznania. Te nowe doznania są wynikiem niekonwencjonalnego podejścia nie tylko do struktury materii ruchu ale również do tancerzy. Partnerska relacja, którą Piotrowska wybudowuje i proponuje pomiędzy nią a jej tancerzami towarzyszy już od pierszych prób. Jednocześnie jednak pojawia się i istnieje zaufanie, jakim uczniowie darzą mistrza, który dzięki temu pozwala się od niego uczyć. W konsekwencjach próby stają się procesem niezwykle intymnym, tyle samo w nich jest ćwiczeń, ile rozmów. Tyle samo realizacji ruchowych poleceń, ile pisemnych. Temat się studiuje, pogłębia, zgłębia i wciąż poznaje. Dzięki temu efekt finalny, czyli choreografia jest unikalnym zapisem doświadczeń drogi ryzyka. Widz staje się świadkiem nie tylko spektaklu ale ogromnego, zdobytego przez uczestników przedstawienia, doświadczenia. Rzutuje ten niezwykły sposób pracy na rezultaty. Oryginalny ruch oraz nienamacalna atmosfera tajemnicy zabiera widza do krainy empatii, w której nie rozum ale zmysły dyktują warunki odbioru. Ulegać nim, to znaczy oglądać i widzieć, oglądąć i śmiać się, oglądać i płakać, wreszcie oglądać i czuć swym ciałem oglądającego napięcie spektakli Piotrowskiej.

Iwona Pasińska

 

 

Niezwykła osobowość, żywiołowy temperament i ogromne wyczucie artystyczne są siłą napędową Anny Piotrowskiej - tancerki, choreografa, instruktorki tańca, która poprzez reżyserowane przez siebie przedstawienia konsekwentnie realizuje hasło budzenia rozumu z głębokiego snu codzienności. Śmiało można ją zaliczyć do grona najzdolniejszych choreografów młodego pokolenia, a jej spektakle do godnych uwagi wydarzeń kulturalnych.

W wielu spektaklach Piotrowska wykorzystuje związki malarstwa i teatru, kreując nowatorskie rozwiązania i skojarzenia. Zmienia naturę rzeczy, prowokuje i zaskakuje.

Anna Piotrowska doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż dzieła sztuki zawierają szczególne barwy, wywołują emocje i nastroje, przejawia się w nich ekspresja, liryzm, monumentalizm, heroizm, radość, niejednokrotnie smutek i śmiało do nich nawiązuje. Ma także świadomość, że sztuka, stając się inspiracją dla reżysera lub choreografa, staje się także duszą człowieka, dociera do niewidzialnej rzeczywistości, a także do tego, co jest poza tym pojęciem.

Każdy ze spektakli choć stanowi autonomiczną, zamkniętą całość, dzięki inspiracjom płynącym z malarstwa, wchodzi w osobliwy dialog z pozostałymi. "Ta sama rzeczywistość, tylko jej różne wycinki" - te słowa Bruno Schulza z listu do Witkacego, wskazujące na związek między rysunkami a twórczością literacką, wyjątkowo trafnie opisują spektakle Anny Piotrowskiej. W jej przedstawieniach tancerze-aktorzy budzą bezpośrednie skojarzenia z konkretnymi bohaterami z obrazów Rene Magritte'a, Witolda Wojtkiewicza czy Gustawa Klimta. (Żona Magritte'a - Georgette, wojtkiewiczowskie marionetki, czy jedna z kobiet Gustawa) Te inspiracje postaciami, sytuacjami czy formą, pochodzące z dzieł malarzy można by wymieniać w nieskończoność. Przejawiają się one w treści, kształtach, symbolice, kolorach a także w niedopowiedzeniach. Aktorzy w tanecznym ruchu, wykorzystując skomplikowane relacje psychologiczne i plastyczne zdają się niejako przenikać przez umowne płótno by wciągnąć widza w atmosferę i przedstawione miejsce bądź sytuację.

Anna Piotrowska, jako autorka tych przedstawień udowadnia, że piękno jest złożoną kwestią i pojawiać się może w różnych postaciach. Sztuka ma dla niej szerokie znaczenie, a przygotowywane przez nią spektakle dla każdego z nas stają się wędrówką przez emocje i ciekawą przygodą mentalną.

(na podstawie przedstawień: Bóg 8 Dnia, Walk_2_corner, CoCo­_Klimt w reżyserii i choreografii Anny Piotrowskiej) Tatiana Rasała

 

 

Tajemnicą sukcesu Teatru Tańca Dystans jest jej założycielka, instruktor i autorka choreografii Anna Piotrowska, postrzegana obecnie w ruchu amatorskim (i nie tylko) jako jedna z najzdolniejszych, najbardziej aktywnych i obiecujących młodych choreografów polskich.

12 czerwca 2001r. "Życie Warszawy", Agnieszka Bobran, "Blisko z Dystansem"

 

Anna Piotrowska jest jednym z najzdolniejszych polskich choreografów młodego pokolenia i najaktywniejszym obecnie animatorem kultury w dziedzinie tańca współczesnego. Jej prace były doceniane dwukrotnie w Budapeszcie, Warszawie, Kaliszu. W twórczy sposób wykorzystała stypendium British Council Awards 2004, przez dwa kolejne lata współpracując i rozwijając kontakty z londyńskimi pedagogami tańca. Jednym z największych sukcesów Anny Piotrowskiej jest fakt, że skupia wokół siebie wielu zdolnych i młodych ludzi, wprowadza ich w świat tańca i teatru, promuje ich m.in. poprzez Festiwal PolemiQi. "mufmi teatr tańca" / Teatr Tańca Dystans / od dekady jest miejscem kształtowania się tancerzy, organizowane przez nią warsztaty, na które Piotrowska zawsze zaprasza najlepszych pedagogów, m.in. intensywne letnie kursy na Kaszubach oraz autorskie projekty efert e_LABORATORIUM CHOREOGRAFII - warsztaty choreograficzne dla choreografów i tancerzy, program "British 4 Polish Dance" dają możliwość rozwoju techniki i uczą sztuki choreografii dziesiątki młodych ludzi. Współpracuje z najlepszymi pedagogami z Polski i Europy. Zainicjowała Festiwal PolemiQi, jedyny, który pozwala młodym zespołom i choreografom i tancerzom z całej Polski prezentować swoje prace w Warszawie, organizuje warszawskie wieczory tańca i autorskie projekty kierunek.Budapeszt_Warszawa.taniec, umożliwiając wymianę doświadczeń i oferując publiczności spotkania ze sztuką tańca.

Sonia Nieśpiałowska-Owczarek, Fundacja KINO TAŃCA

 

 

 

T A Ń C Z Y Ć Z N A C Z Y P O Z N A W A Ć S I E B I E

fot. collage

_____________________

ENGLISH

 

ANNA PIOTROWSKA ' 74 - Polish choreographer, director, dance teacher, and performer, as well as the founder and president of the Dance Development Foundation in Warsaw . She received her Masters degree in management in 2002. In 2004 she was recognized by the British Council Awards and received a scholarship as a "Young Polish Arts Entrepreneur" to visit schools of contemporary dance in London and Leeds. She organized and handled the artistic direction for the Polsih Dance Festival PolemiQi in Warsaw, and twice was awarded distinctions in Budapest at the International SoloDuo Dance Festival (2005/2006). As the founder and director of "mufmi dance theatre" in Warsaw, she has made over 40 works since 1995. She is actively involved in the artistic community of Poland and organizes local and international projects such the Polish edition of the International Dance Festival "SoloDuo Dance Festival / Budapest" (3 editions), "space attack" - workshops in the streets of Warsaw and site specific work, jam sessions "bosa.stopa_jam party", "direction.(Europa_Warsaw).dance", "British.4.Polish Dance", laboratory of choreography, summer workshops, and the Short Film Festival in Warsaw (8 editions). Anna Piotrowska was invited as the artist to the international programme APAP VI (advancing performing arts project) making the performance "Look_4_faces". She worked in 2008 on new performances on various artists among others on dancers of Polish Dance Theatre ("6 / 9" , "farfalla"), former dancer of Silesian Dance Theatre ("CoCo_Klimt") and former dancers of Great Theatre in Warsaw ("papa papu") and on the new production of "mufmi dance theatre "God of 8 Day". She started also cooperation with theatrical director Paweł Kamza and is working on productions among others in "Teatr Współczesny" in Szczecin , "Teatr Łaźnia Nowa" in Cracow & "Teatr Modrzejewskiej" in Legnica . The newest produtions made in 2009: "walk_2_corner" (duet for Art of Movement Theatre from Budapest), "usługi płatne, czyli cała Polska plecie dzieciom" - the newest mufmi production.

 

CV english

EDUCATION

2005...

the student of theatrical direction

2000 - 2002

the master graduated from The Private School of Business and Administration (management faculty)

1996 - 1999

Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna, Warszawa

1994 - 1996

Państwowe Studium Stenotypii i Stenografii (ul. Ogrodowa 16, Warszawa), Specjalność: Sekretarka - Asystentka Dyrektora

1993 - 1994

the course for tne contemporary dance educators organized in Cracow by the Ministry of Culture and Arts

1990 - 1993

II Liceum Ogólnokształcące (highschool) im. Adama Mickiewicza in Słupsk

2005...

leader of projects:

•  British 4 Polish Dance.direction.London_Warsaw - choreographic workshops

•  direction.Budapest_Warsaw.dance

•  direction.(0-22).Warsaw - evenings of contemporary dance for Warsaw dance theatres

•  eferte.laboratory of choreography - choreographic workshops with choreographers

•  summer workshops - close to nature

•  film workshops and film festival for students of film academies "eferte_film"

one of l aureates International Solo and Duo Dance Festival (Budapeszt 2005 & 2006)

2004

Scholarship-holder of British Council - "British Council Awards 2004 - Young Polish Arts Entrepreneur" visited schools of contemporary dance in London and Leeds: Laban, Middlesex University , Rambert School of Ballet and Contemporary Dance, London Contemporary Dance School , Northern School of Contemporary Dance

2003...

founder and President of Dance Development Foundation (DDF) in Warsaw

main aims:

•  Diffusing and promoting dance art.

•  Developing of cultural and art interests in european and world sphere (domain).

•  Founding and managing School of Contemporary Dance .

•  Cultural education.

•  Financial and didactic support in producing artistic projects.

•  Support for local initiatives concerning promotion of cultur, art and local history.

•  Equalizing chance for children and youth (also disabled) in artistic and cultural development. Preparation for conscious receipt of art.

•  Creation alternative for threat groups.

•  Promotion of new art creators

•  Program realization: "Culture and art for environment protection".

2001...

organizer and art director of Polish Dance Festival PolemiQi in Warsaw (till now six editions)

2000...

worker of Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa (Culture Club of Armed Forces)

1995...

founder of "mufmi dance theatre" / former DYSTANS in Warsaw, its dance instructor, choreographer, director and co-ordinator of this group (over 40 performances)

 

powrót eferte powrót mufmi