programy fundacji aktualności mufmi teatr tańca anna piotrowska kontakt fundacja partnerzy

 

SOLODUODANCEFESTIVAL  
 

 

 

2009
2008
2007
2006
2005

Anna Piotrowska for the first time at the festiwal

 

Serdeczne podziękowania dla Instytutu Polskiego w Budapeszcie za wieloletnią współpracę, wsparcie i możliwość zaprezentowania "młodego polskiego tańca współczesnego" podczas Festiwalu w Budapeszcie.

organizator: Fundacja Rozwoju Tańca / mecenat: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Mokotów / partnerzy: Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa, Orkesztika Foundation - Budapeszt, Instytut Węgierski - Warszawa, Instytut Polski - Budapeszt

 

 

6th Solo Dance and 4th Duo Dance International Festival, Budapeszt 2005
organised by the Orkesztika Alapítvány (Orkesztika Foundation)

 

Anna PIotrowska po raz pierwszy na Festiwalu SoloDuo z premierowym przedstawieniem "n_nieporuszone" (n_not moved). Znalazła się w gronie laureatów.

RECENZJA by Tamas Halasz, Budapest, styczeń 2005

Pamiętnik z okresu dojrzewania

Wyjątkowo ekscytujące dzieło, dłuższy utwór z wieloma postaciami, dzieło Witolda Gombrowicza zainspirowało pracę skomponowaną w oparciu o materiały zaczerpnięte z Dramatu Baronostwa. Utwór zatytułowany N_nie poruszony/ N_nem mozditott/ przywiozła z Warszawy do Budapesztu tancerka-choreograf Anna Piotrowska. Przedstawienie było jedną z najznamienitszych inscenizacji choreograficznych - zarówno pod względem wykorzystania przestrzeni, jak i światła okazało się wyjątkowym. Baśniowy, czerpiący z niemieckiego filmu okresu ekspresjonizmu, z surrealistycznych kabaretów świat wsparty został wspaniałym, porywającym montażem muzycznym Aleksandry Gryki. Tancerka miała włosy ufryzowane w kształcie specjalnych rogów, jej czarno-biały strój był przyozdobiony drobnymi jedwabnymi kwiatuszkami: niespokojną postać czyniło jeszcze bardziej magnetyczną ostre światło odbite od podłogi i długi cień rzucony na całe ciało. Osamotnienie, wygnanie, ekscentryczność czynią jej solówkę mądrą, oryginalną. Wolno poruszającym się ciałem targają ponure energie: to się potyka, ażeby z własnego smutku znów zaczerpnąć siłę. Rwąca, poszarpana muzyka, jakby płynąca z grającego w kółko gramofonu czy też ze ściszonego radia. W szczególnej muzycznej i wizualnej przestrzeni ruchu widzimy intymny, pełen wyznania taniec nieuchwytnej, ulotnej, cierpiącej istoty.

 

 

cele i regulamin SOLODUO

cel festiwalu: poszukiwanie krótkich, nowych i ciekawych form tanecznych.

Festiwal pozwala tancerzom niezależnym, jak również zrzeszonym w teatrach tańca na rozwój indywidualnych koncepcji artystycznych. Rozmowy z profesjonalnym jury pozwalają pogłębiać doświadczenia, kreować i rozwijać swój wewnętrzny świat.

W drugim etapie Festiwalu, który ma miejsce w Mu Theatre w Budapeszcie bierze udział 20 produkcji solowych i 20 duetów, które są oceniane przez międzynarodowe jury i kwalifikowane do III ostatniego etapu, który ma miejsce w znanym światu tańca współczesnego Centrum Sztuki Współczesnej TRAFO (finał odbywa się zazwyczaj w maju). Samo wystąpienie w tym miejscu jest ogromnym wyróżnieniem.

 

Nie dopuszcza się prac improwizowanych i przedstawianych już wcześniej na festiwalu Solo & Duo.

Uczestnicy muszą być powyżej 18 roku życia.

Długość solowych prac nie może być dłuższa niż 6 minut, a duety mają do 9 minut. Przekroczenie limitu dyskwalifikuje daną prezentację.

Rekwizyty i instrumenty mogą być używane w przedstawieniu, ale tylko gdy ich instalacja nie zajmuje więcej niż 30 s. Rekwizyty typu: świece, woda, farby, które mogą uszkodzić i poplamić podłogę baletową są zabronione.

kryteria jury:

jakość i fantazja

świadomość przestrzeni i widza

struktura przedstawienia:

umiejętności: choreografia, jakość ruchu i doboru muzyki
muzykalność a ruch

dramaturgia: znaczenie, historia

wizualizacja: kostium, charakteryzacja, rekwizyt, wykorzystanie światła, spójność z treścią, scenografia

duety - współpraca pomiędzy artystami na scenie