programy fundacji aktualności mufmi teatr tańca anna piotrowska kontakt fundacja partnerzy

 

SOLODUODANCEFESTIVAL  
 

 

 

2009
2008
2007
2006
2005
third Polish edition of SoloDuo
 

Serdeczne podziękowania dla Instytutu Polskiego w Budapeszcie za wieloletnią współpracę, wsparcie i możliwość zaprezentowania "młodego polskiego tańca współczesnego" podczas Festiwalu w Budapeszcie.

organizator: Fundacja Rozwoju Tańca / mecenat: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Mokotów / partnerzy: Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa, Orkesztika Foundation - Budapeszt, Instytut Węgierski - Warszawa, Instytut Polski - Budapeszt

 

Budapeszt 9 - 13 stycznia 2009 r.

jury 2009 : Márk Fenyves (H), Berrak Yedek (TR-CZ), Sándor Hegedűs (H), Marry Brennan (UK), Dóra Uhrik (H),

The Best Solo 2009 / Aleksandra Dziurosz (PL) - The last day

She has created a poem with her dance which speaks of life and endings to all of our senses. It was delicately performed with intensity and her presence was moving. Her dance expresses feelings and fears that we all recognize but cannot always put into words. It is poignant, memorable and coloured by the truest of artistic intentions.

The Best Duett 2009 / Mor Shani and Ron Amit - BEBE LA SUS

Approaching a relationship in a witty way is a very good idea. Here the degrees of irony, drama, emotion and humour were very well balanced. Charismatic performers.
Two men show us a relationship which begins, saucily, with physical attraction - and maybe animal instincts. But it develops through surprising and imaginative movement into a profound reflection of the tenderness and humanity that make two people share love and life together. The clarity of intentions gave power to their movements and the frankness of their thoughts was highlighted by their technical virtuosity.

Awarded Solo / Monika Častková (CZ) - Prenatalis

This was a brave step into experimental choreography by a young artist who wanted to explore the very nature of creation. Her movements gave birth to her soundscape while her use of a modern material - plastic - gave a rich visual texture to the image of a pregnancy unfolding into a whirlwind of elemental energy. Her well considered degree of abstraction awakens the imagination.

Awarded Solo / Arany Virág - Others lead me to wrong paths

She has created a very personal language and existance on stage. Her props were truly indespensible and she used her music as a real partner. An inspiring performer. This piece succeds in entertaining the audience with clever humor and sharply executed footwork. But it also says perceptive things about our choices: how we make them - or maybe miss our opportunities.

 Awarded Duett / Ondřej Krejči and Pavla Vařaková - Until I

She wants to control him - he does not want her to manipulate his life. This choreography has a youthful energy and humour that makes us laugh but it has an understanding of the 'battle of the sexes' that is wise as well as amusing. It was danced with a focused technique that made demanding moves look effortless.

Awarded Duett / Simkó Beatrix and Gaurean Ottilia - Focus

Two young dancers at the beginning of their careers demonstrating excellent dancing technique and interesting spectrum of dynamics. They chose to explore complex ideas in a way that revealed considerable future potential alongside a readiness to test their intellect as well as their physicality.

www.szoloduo.com

 

 

 

PROTOKÓŁ Warszawa, dn. 2 czerwca 2008 r.

SoloDuo Dance Festival / Budapeszt 2009

 

dnia 14 czerwca 2007 r. na Scenie Klubu DGW zostały zaprezentowane następujące przedstawienia solowe i duety:

  1. Anna Wańtuch, Łukasz Huzik , Mój Vincent cz. 3 / My Vincent part 3, Kraków
  2. Marek Zadłużny, Skala 0-6 / Scale 0-6, Zielona Góra
  3. Aleksandra Bożek, Kandyzowany / Candied, Warszawa
  4. Justyna Ptaszyńska, Szaro-ciepło / Grey&warm , Bydgoszcz
  5. Anna Kruk, Brzucho jeża / The belly of the hedge, Warszawa
  6. Piotr Soroka, Kinga Górska, Succo`daracia / Orange juice, Chełm
  7. Olga Szypulska, K_obietnica / Promise, Warszawa
  8. Justyna Kalbarczyk, Alicja Hoppel, Łapacze czasu / Time catchers, Poznań
  9. Aleksandra Dziurosz, The last day, Warszawa
  10. Karolina Kroczak, Antonio Galdamez-Munos, rzęsy / eyelash, Warszawa
  11. Barbara Bujakowska, swan.like, Kraków
  12. Lena Kowalska, Szybuj z orłami / Soar with the eagles, Wrocław

 

Po obejrzeniu 12 przedstawień dnia 2 czerwca 2008 r. w Warszawie na Scenie Klubu DGW, jury w składzie: Márk Fenyves, Ildikó Mándy, Mariann Gaál, Agnieszka Mazur, Anna Piotrowska zakwalifikowało do kolejnego etapu Międzynarodowego Festiwalu "SoloDuo Dance Festival" Budapeszt 2009 następujące osoby:

 

Aleksandra Dziurosz

The last day

Anna Kruk

The belly of the hedge

Olga Szypulska

Promise

Barbara Bujakowska

swan.like

Justyna Kalbarczyk

Time catchers

Alicja Hoppel

Time catchers

   
do Budapesztu w 2009 r. pojedzie również Paweł Malicki ze swoją solówką jako LAUREAT SOLODUO 2008  

 

jury:

Márk Fenyves, Ildikó Mándy, Mariann Gaál, Agnieszka Mazur, Anna Piotrowska

 

 

 

cele i regulamin SOLODUO

cel festiwalu: poszukiwanie krótkich, nowych i ciekawych form tanecznych.

Festiwal pozwala tancerzom niezależnym, jak również zrzeszonym w teatrach tańca na rozwój indywidualnych koncepcji artystycznych. Rozmowy z profesjonalnym jury pozwalają pogłębiać doświadczenia, kreować i rozwijać swój wewnętrzny świat.

W drugim etapie Festiwalu, który ma miejsce w Mu Theatre w Budapeszcie bierze udział 20 produkcji solowych i 20 duetów, które są oceniane przez międzynarodowe jury i kwalifikowane do III ostatniego etapu, który ma miejsce w znanym światu tańca współczesnego Centrum Sztuki Współczesnej TRAFO (finał odbywa się zazwyczaj w maju). Samo wystąpienie w tym miejscu jest ogromnym wyróżnieniem.

 

Nie dopuszcza się prac improwizowanych i przedstawianych już wcześniej na festiwalu Solo & Duo.

Uczestnicy muszą być powyżej 18 roku życia.

Długość solowych prac nie może być dłuższa niż 6 minut, a duety mają do 9 minut. Przekroczenie limitu dyskwalifikuje daną prezentację.

Rekwizyty i instrumenty mogą być używane w przedstawieniu, ale tylko gdy ich instalacja nie zajmuje więcej niż 30 s. Rekwizyty typu: świece, woda, farby, które mogą uszkodzić i poplamić podłogę baletową są zabronione.

kryteria jury:

jakość i fantazja

świadomość przestrzeni i widza

struktura przedstawienia:

umiejętności: choreografia, jakość ruchu i doboru muzyki
muzykalność a ruch

dramaturgia: znaczenie, historia

wizualizacja: kostium, charakteryzacja, rekwizyt, wykorzystanie światła, spójność z treścią, scenografia

duety - współpraca pomiędzy artystami na scenie