programy fundacji aktualności mufmi teatr tańca anna piotrowska kontakt fundacja partnerzy

 

SOLODUODANCEFESTIVAL  
 

 

 

2010
2009
2008
2007
2006
2005
fourth Polish edition of SoloDuo
 

 

 
 

 

23 maja 2009 / scena klubudgw, al. niepodległości 141, warszawa

czwarta polska edycja SoloDuo Dance Festival / Budapeszt 2010

werdyktem jury w składzie:

Ildiko Mandy, Istvan Palosi, Mark Fernyves, Joanna Czajkowska i Sandra Wilk, (sekretarz Andrea Tariska)

do Budapesztu na finał Międzynarodowego Festiwalu Solo Duo 2010 zakwalifikowali się: Mireala Baciak, Aleksandra Bożek - Muszyńksa, Olga Szypulska, Aleksandra Zdunek, Eryk Makohon, Paweł Łyskawa w choreografiach:

  • Silence chor. i wykonanie: Eryk Makohon, Paweł Łyskawa
  • Membrane chor. i wykonanie: Olga Szypulska
  • Second of all chor. Aleksandra Zdunek, wykonanie: Mirela Baciak, Olga Szypulska
  • March chor. i wykonanie Aleksandra Zdunek
  • In brief chor. i wykonanie: Aleksandra Bożek - Muszyńska

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy w przyszłym roku.

Prezentacje solowych produkcji oraz duety tańca współczesnego odbedą się dnia 23 maja 2009 r. w Warszawie na Scenie Klubu DGW. Najlepsze spektakle (etiudy) zostaną nagrodzone i zaproszone do prezentacji w męedzynarodowym konkursie tańca współczesnego "SoloDuo Dance Festival_Budapest_2010".

Pierwsza edycja SoloDuo odbyła sie w 2000 r. w Budapeszcie. Festiwal jest miedzynarodową platformą małych form tańca współczesnego, na której prezentują się tancerze i choreografowie m.in. z Węgier, Polski, Czech, Szwecji, Rosji, Portugalii, Francji, Holandii, Belgii, Niemiec, Meksyku, Korei, Izraela, Turcji, Austrii. Festiwal wciąż się rozwija. Od trzech lat tworzone sa półfinały, które mają miejsce w Polsce oraz Czechach, a niebawem odbędą się m.in.: na Słowacji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii i in.

Najblższa edycja Festiwalu (styczeń 2010r.), odbędzie się w Mu Theatre w Budapeszcie. Rywalizować ze sobą będzie ok. 20 produkcji solowych i 20 duetów. Choreografie zostaną ocenione przez międzynarodowe jury i kwalifikowane do wieczoru finałowego, który ma miejsce w znanym światu tańca współczesnego Centrum Sztuki Współczesnej TRAFO lub w Teatrze Minellaris. Sam występ w tych miejscach, przy profesjonalnej obsłudze jest ogromnym wyróżnieniem i zdobyciem niecodziennego doświadczenia.

Artyści z Polski, którzy zakwalifikują się do finału w Budapeszcie - dzięki współpracy Fundacji Rozwoju Tańca z Instytutem Polskim w Budapeszcie - mają zapewniony przejazd w obie strony (Warszawa-Budapeszt-Warszawa), jak również noclegi. Finał w Budapeszcie odbędzie się w przyblżonym terminie: 6 - 13 stycznia 2010 r.

Cel festiwalu: pobudzanie kreatywności tancerzy i choreografów, poszukiwanie krótkich, nowych i ciekawych form tańca współczesnego.

Festiwal pozwala tancerzom niezależnym, jak również zrzeszonym w teatrach tańca na rozwój indywidualnych koncepcji artystycznych. Rozmowy z profesjonalnym jury pozwalają pogłębiać doświadczenia, kreować i rozwijać swój wewnętrzny świat.

do eliminacji zgłosili się:

  1. Silence chor. i wykonanie: Eryk Makohon, Pawel Lyskawa
  2. Insomnia chor. i wykonanie: Mirela Baciak
  3. Membrane chor. i wykonanie: Olga Szypulska
  4. Punchline without a punchline chor. i wykonanie: Aneta Jankowska, Kamila Kosecka
  5. Metaphisical duets: white chor. Eryk Makohon, wykonanie: Anna Chmiel, Monika Godek
  6. Internal room chor. Anna Banach, wykonanie: Magdalena Paszkiewicz
  7. I know you`ve got beatiful lips. chor. Bozena Wróbel, wykonanie: Aleksandra Nieradka, Marta Warzywoda
  8. The limits chor. Mariola Duszynska, wykonanie: Mariola Duszynska, Aleksandra Scibor
  9. Second of all chor. Aleksandra Zdunek, wykonanie: Mirela Baciak, Olga Szypulska
  10. Tabula rasa chor. Monika Pundyk, Malgorzata Konert, wykonanie: Monika Pundyk
  11. PARA-site wykonanie: Teresa Albin, Pawel Lyskawa, chor. Eryk Makohon
  12. March chor. i wykonanie Aleksandra Zdunek
  13. Perturbatio chor. i wykonanie: Mirella gołebniak i Alicja Walawska
  14. In brief chor. i wykonanie: Aleksandra Bożek
  15. Txt.exe chor. Renata Piotrowska, Anna Kruk, wykonanie: Anna Kruk

 

 

The Best Solo 2010
Barbara Fuchs (D) - SKIRT SOLO
Barbara Fuchs opened a door to our own imaginations. The skirt as the only stage prop was used in a most appropriate way. Through the lines of her body and her thoughts she gave a present to us in the form of compact and sensitive pictures of the human being. The performer could create the most beautiful shapes with her simplicity and could take us over to obvious unknown places.
The Best Duet 2010
Brian Tjon Tjauw Liem(NL) - ... in the stillness between two waves of the sea ...
Brian Tjin Tjauw Lien, as a choreographer gives for the hole audience the possibility to experiance the beauty by touching small details of co-exsistance. The performance invites us to an bordless world, to identify ourselves. With his partner they are holding continues tender tension in their performance. The way how they use the time and the space was unique.
Every element has its own reason and place, how it complete the choreography. Their landscape, which is builded up, has the special internal exsistance, that makes everyone walk with the performers, feel their movement.
Awarded Solos
Kateřina Korbová(CZ) - Medusa touch
Katerina Korbová presented herself as a strong performer in showing a well explored movement material. Visuality and music work coherently. Her courageous journey takes us to different ritual and magical scenes through time. She has a unique, non-anthropomorphic presence on stage. During the solo, we can sense the pulsation of antiquity with a touch of insecurity.
Juhász Zsolt(H) - Tempo
In this choreographie, made by Zsolt Juhász, the dancer Gergely Levente Vincze showed an innovative way of merging folk-dance with a new way of perception. Through the folkloristic motives the work invites the audience to join the origin of Hungarian dance. And the good quality of the dance made the transformations into contemporary dance more visible.
Awarded Duets
Eva Běťáková(CZ) - Who will be the boss?
The very powerful and well explored quality of the Eva Běťáková's and Barbora Kratochvílová's performance was touching. It had a nicely developed movement material. Its structure was well over-thought. Short, directed intention of finding out whom really the boss is. Energy, concentration in space and power of the dancers created strong friction between the two Amazons.
Aleksandra Zdunek(PL) - Second of all
Alexandra Zdunek's choreography had a clear structure. It was a case study on the mechanisms of movement performed in an innocent way. The choice of costumes was very wise. It is like an unfolding picture-book about the life of two. Through clear intensions and understandable creation of the choreographer and performers, Mirela Baciak and Olga Szypulska successfully made the audience experience their unique world.

 

 

cele i regulamin SOLODUO

cel festiwalu: poszukiwanie krótkich, nowych i ciekawych form tanecznych.

Festiwal pozwala tancerzom niezależnym, jak również zrzeszonym w teatrach tańca na rozwój indywidualnych koncepcji artystycznych. Rozmowy z profesjonalnym jury pozwalają pogłębiać doświadczenia, kreować i rozwijać swój wewnętrzny świat.

W drugim etapie Festiwalu, który ma miejsce w Mu Theatre w Budapeszcie bierze udział 20 produkcji solowych i 20 duetów, które są oceniane przez międzynarodowe jury i kwalifikowane do III ostatniego etapu, który ma miejsce w znanym światu tańca współczesnego Centrum Sztuki Współczesnej TRAFO (finał odbywa się zazwyczaj w maju). Samo wystąpienie w tym miejscu jest ogromnym wyróżnieniem.

 

Nie dopuszcza się prac improwizowanych i przedstawianych już wcześniej na festiwalu Solo & Duo.

Uczestnicy muszą być powyżej 18 roku życia.

Długość solowych prac nie może być dłuższa niż 6 minut, a duety mają do 9 minut. Przekroczenie limitu dyskwalifikuje daną prezentację.

Rekwizyty i instrumenty mogą być używane w przedstawieniu, ale tylko gdy ich instalacja nie zajmuje więcej niż 30 s. Rekwizyty typu: świece, woda, farby, które mogą uszkodzić i poplamić podłogę baletową są zabronione.

kryteria jury:

jakość i fantazja

świadomość przestrzeni i widza

struktura przedstawienia:

umiejętności: choreografia, jakość ruchu i doboru muzyki
muzykalność a ruch

dramaturgia: znaczenie, historia

wizualizacja: kostium, charakteryzacja, rekwizyt, wykorzystanie światła, spójność z treścią, scenografia

duety - współpraca pomiędzy artystami na scenie