programy fundacji | aktualności | mufmi teatr tańca | anna piotrowska | kontakt | fundacja | partnerzy |
---|
SOLODUODANCEFESTIVAL | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
The Best Solo 2010 |
|
Barbara Fuchs (D) - SKIRT SOLO |
|
Barbara Fuchs opened a door to our own imaginations. The skirt as the only stage prop was used in a most appropriate way. Through the lines of her body and her thoughts she gave a present to us in the form of compact and sensitive pictures of the human being. The performer could create the most beautiful shapes with her simplicity and could take us over to obvious unknown places. |
|
The Best Duet 2010 |
|
Brian Tjon Tjauw Liem(NL) - ... in the stillness between two waves of the sea ... |
|
Brian Tjin Tjauw Lien, as a choreographer gives for the hole audience the possibility to experiance the beauty by touching small details of co-exsistance. The performance invites us to an bordless world, to identify ourselves. With his partner they are holding continues tender tension in their performance. The way how they use the time and the space was unique. Every element has its own reason and place, how it complete the choreography. Their landscape, which is builded up, has the special internal exsistance, that makes everyone walk with the performers, feel their movement. |
|
Awarded Solos |
|
Kateřina Korbová(CZ) - Medusa touch |
|
Katerina Korbová presented herself as a strong performer in showing a well explored movement material. Visuality and music work coherently. Her courageous journey takes us to different ritual and magical scenes through time. She has a unique, non-anthropomorphic presence on stage. During the solo, we can sense the pulsation of antiquity with a touch of insecurity. |
|
Juhász Zsolt(H) - Tempo |
|
In this choreographie, made by Zsolt Juhász, the dancer Gergely Levente Vincze showed an innovative way of merging folk-dance with a new way of perception. Through the folkloristic motives the work invites the audience to join the origin of Hungarian dance. And the good quality of the dance made the transformations into contemporary dance more visible. |
|
Awarded Duets |
|
Eva Běťáková(CZ) - Who will be the boss? |
|
The very powerful and well explored quality of the Eva Běťáková's and Barbora Kratochvílová's performance was touching. It had a nicely developed movement material. Its structure was well over-thought. Short, directed intention of finding out whom really the boss is. Energy, concentration in space and power of the dancers created strong friction between the two Amazons. |
|
Aleksandra Zdunek(PL) - Second of all |
|
Alexandra Zdunek's choreography had a clear structure. It was a case study on the mechanisms of movement performed in an innocent way. The choice of costumes was very wise. It is like an unfolding picture-book about the life of two. Through clear intensions and understandable creation of the choreographer and performers, Mirela Baciak and Olga Szypulska successfully made the audience experience their unique world. |
cele i regulamin SOLODUO cel festiwalu: poszukiwanie krótkich, nowych i ciekawych form tanecznych. Festiwal pozwala tancerzom niezależnym, jak również zrzeszonym w teatrach tańca na rozwój indywidualnych koncepcji artystycznych. Rozmowy z profesjonalnym jury pozwalają pogłębiać doświadczenia, kreować i rozwijać swój wewnętrzny świat. W drugim etapie Festiwalu, który ma miejsce w Mu Theatre w Budapeszcie bierze udział 20 produkcji solowych i 20 duetów, które są oceniane przez międzynarodowe jury i kwalifikowane do III ostatniego etapu, który ma miejsce w znanym światu tańca współczesnego Centrum Sztuki Współczesnej TRAFO (finał odbywa się zazwyczaj w maju). Samo wystąpienie w tym miejscu jest ogromnym wyróżnieniem.
Nie dopuszcza się prac improwizowanych i przedstawianych już wcześniej na festiwalu Solo & Duo. Uczestnicy muszą być powyżej 18 roku życia. Długość solowych prac nie może być dłuższa niż 6 minut, a duety mają do 9 minut. Przekroczenie limitu dyskwalifikuje daną prezentację. Rekwizyty i instrumenty mogą być używane w przedstawieniu, ale tylko gdy ich instalacja nie zajmuje więcej niż 30 s. Rekwizyty typu: świece, woda, farby, które mogą uszkodzić i poplamić podłogę baletową są zabronione. kryteria jury: jakość i fantazja świadomość przestrzeni i widza struktura przedstawienia: umiejętności: choreografia, jakość ruchu i doboru muzyki muzykalność a ruch
wizualizacja: kostium, charakteryzacja, rekwizyt, wykorzystanie światła, spójność z treścią, scenografia duety - współpraca pomiędzy artystami na scenie |
---|